Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

Η αντισοβιετική προπαγάνδα του κυρίου Ψαρρά.

Για μία ακόμη φορά η ΑΝΤΑΡΣΥΑ προβάλλει τον Δ. Ψαρρά ως ειδικό και αρμόδιο σε θέματα αντιφασισμού με αφορμή την δίκη της Χρυσής Αυγής. Εμείς με την σειρά μας θα θέλαμε να ενημερώσουμε την ΑΝΤΑΡΣΥΑ αλλά και τους υπόλοιπους αριστερούς που τον προβάλλουν ως ειδήμονα ότι ο Ψαρράς ειδικεύεται και στην αντισοβιετική προπαγάνδα. Γιατί είναι άλλο να ασκείς πολιτική κριτική στην Σοβιετική Ένωση και άλλο να την κατηγορείς χωρίς καμία απόδειξη για αντισημιτισμό και υιοθέτηση των Πρωτοκόλλων της Σιών.

Η εμπειρία έχει αποδείξει ότι ο πιο αποτελεσματικός αντικομμουνισμός δεν είναι οι ακροδεξιές υστερίες αλλά αυτοί που υποτίθεται ότι ασκούν κριτική στην Σοβιετική Ένωση από αριστερή σκοπιά αναπαράγοντας αναπόδεικτες αντιδραστικές τερατολογίες. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει ο Δ. Ψαρράς. Μάλιστα προσπαθεί να χαρακτηρίσει την αντιμπεριαλιστική στάση της Σοβιετικής Ένωσης στο παλαιστινιακό ως αντισημιτισμό.

Προς ενημέρωση όσων τον αναπαράγουν και τον θεωρούν αξιόπιστο παραθέτουμε το παρακάτω κείμενο που αποδεικνύει(σε αντίθεση με τις κατηγορίες του Ψαρρά προς την ΕΣΣΔ) τις λαθροχειρίες του.

ΠηγήLenin Reloaded

Λαθροχειρίες του Δ. Ψαρρά

Σε συνεντευξή του για το βιβλίο του για τα Πρωτόκολλα της Σιών, ο Δ. Ψαρράς δήλωσε μεταξύ άλλων: Ο αντισημιτισμός στην Ε.Σ.Σ.Δ έχει βέβαια τις γνωστές ρίζες από την προεπαναστατική περίοδο. 

Εδώ ο κύριος Ψαρράς ισχυρίζεται ουσιαστικά ότι υπάρχει ''συνέχεια'' μεταξύ του τσαρικού αντισημιτισμού και ενός ''Σοβιετικού αντισημιτισμού''.

Πρόκειται για έναν πολύ παράξενο ισχυρισμό για κάποιον που θεωρείται ''ιστορικός''. Τόσο παράξενο που τον διαψεύδει ο ίδιος ο κύριος Ψαρράς σε άλλα σημεία της ίδιας συνέντευξης:

Μέχρι την επανάσταση του 1917 τα Πρωτόκολλα διακινούνταν κυρίως σε εκκλησιαστικούς κύκλους της Ρωσίας και η απήχηση τους ήταν περιορισμένη. Από πολιτική άποψη χρησιμοποιούνταν για να δικαιολογήσουν την διενέργεια πογκρόμ εναντίον των Εβραίων στις αρχές του 20ού αιώνα. Κατά την επανάσταση όμως ανασύρθηκαν τα Πρωτόκολλα από την ηγεσία του στρατού των Λευκών προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στην προπαγάνδα εναντίον των μπολσεβίκων.

 Στην αρχή χρησιμοποιήθηκαν για να πείσουν τον θρησκόληπτο πληθυσμό ότι πίσω από την επανάσταση κρύβονται οι Εβραίοι, δηλαδή ο Αντίχριστος. Ως απόδειξη του ισχυρισμού αυτού διογκώθηκε τότε η συμμετοχή Εβραίων στην ηγεσία των μπολσεβίκων, ενώ ακόμη και ο Λένιν υποδείχτηκε ως Εβραίος. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρήθηκε να εμφανιστεί ως μιά νέα σταυροφορία η ένοπλη αντεπανάσταση.

Αφού λοιπόν ο κύριος Ψαρράς γνωρίζει ότι ο αντισημιτισμός ήταν άμεσα συνδεδεμένος με την αντεπανάσταση, αφού γνωρίζει ότι ο αντισημιτισμός ήταν συνδεδεμένος με τον αντιμπολσεβικισμό, για ποιον ''αντισημιτισμό της ΕΣΣΔ'' κάνει λόγο, λέγοντας μάλιστα ότι ''έχει τις ρίζες του στην προεπαναστατική περίοδο'', δηλαδή στην τσαρική Ρωσία που χρησιμοποίησε, πολλά χρόνια πριν την επανάσταση, τον αντισημιτισμό ως όπλο;

Δεν έχει ακούσει ποτέ ο κύριος Ψαρράς την ομιλία του Λένιν για τον αντισημιτισμό;
Δεν έχει διαβάσει ποτέ ο κύριος Ψαρράς την δήλωση του Στάλιν στο Εβρα'ι'κό Τηλεγραφικό Πρακτορείο των ΗΠΑ το 1931;

Ο εθνικός και φυλετικός σωβινισμός είναι επιβίωση των μισάνθρωπων ηθών που χαρακτηρίζουν την περίοδο του κανιβαλισμού. Ο αντισημιτισμός σαν έσχατη μορφή φυλετικού σωβινισμού, είναι η πιο επικίνδυνη επιβίωση του κανιβαλισμού.

Ο αντισημιτισμός συμφέρει στους εκμεταλλευτές, σαν αλεξικέραυνο που απομακρύνει από τον καπιταλισμό το χτύπημα των εργαζομένων. Ο αντισημιτισμός είναι επικίνδυνος για τους εργαζόμενους, σαν απατηλό μονοπάτι που τους ξεστρατίζει από το σωστό δρόμο και τους οδηγεί στη ζούγκλα. Γι' αυτό οι κομμουνιστές, σαν συνεπείς διεθνιστές, δεν μπορούν να μην είναι ανειρήνευτοι και ορκισμένοι εχθροί του αντισημιτισμού.

Στην ΕΣΣΔ ο αντισημιτισμός διώκεται αυστηρότατα από τον νόμο, σαν φαινόμενο βαθιά εχθρικό προς το Σοβιετικό καθεστώς. Οι δραστήριοι αντισημίτες, σύμφωνα με τους νόμους, τιμωρούνται με θάνατο.

Δεν έχει διαβάσει ποτέ ο κύριος Ψαρράς, ο οποίος ερευνά ιστορικά τον αντισημιτισμό, το πολυβραβευμένο βιβλίο του Yuri Slezkine Ο εβρα'ι'κός αιώνας και τα στοιχεία που κομίζει για ''την εβρα'ι'κή ταύτιση με την επανάσταση και την επιτυχία των Εβραίων στο νέο σοβιετικό κράτος'' και για το γεγονός ότι οι Εβραίοι ήταν ''η σπονδυλική στήλη της νέας σοβιετικής γραφειοκρατίας''; Δεν έχει οσμιστεί ένας ιστορικός ερευνητής σαν τον κύριο Ψαρρά την την υπερεκπροσώπηση των Εβραίων στις γραμμές των Μπολσεβίκων, του ΚΚΣΕ και της επιστημονικής και της καλλιτεχνικής ελίτ της Σοβιετικής κοινωνίας;

Παρακάτω, ο κύριος Ψαρράς ισχυρίζεται ότι: 

και την εποχή του Στάλιν επισημαίνονται αντισημιτικά στοιχεία στην επίσημη κρατική προπαγάνδα με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την περιβόητη ''συνωμοσία των γιατρών'' το 1953.

Προφανώς, πρώτα από όλα, το ''και'' σημαίνει ότι η ''επίσημη κρατική προπαγάνδα'' της ΕΣΣΔ πριν την ''εποχή του Στάλιν'' ήταν ''αντισημιτική'' (6 από τα 17 μέλη της ΚΕ του κόμματος των Μπολσεβίκων ήταν Εβραίοι!!!). Ας μας δώσει ο ερευνητής κύριος Ψαρράς τα σχετικά στοιχεία, έχουμε τρομερή περιέργεια!!

Δεύτερον, ισχυρίζεται ρητά ότι υπήρχαν τέτοια στοιχεία επί Στάλιν, με πιο χαρακτηριστικό πράδειγμα, λέει, την ''συνομωσία των γιατρών'' το 1953. Βεβαίως, ο Στάλιν πέθανε το 1953.

Ζητούμε από τον ιστορικό και ερευνητή κύριο Ψαρρά:

1. να μας προσκομίσει τα ''λιγότερο χαρακτηριστικά'' παραδείγματα επίσημου κρατικού αντισημιτισμού της σταλινικής περιόδουο Domenico Losurdo, πάντως, συμπεραίνει εντελώς διαφορετικά πράγματα βάσει των διαθέσιμων ιστορικών στοιχείων - πως ήταν οι δυτικές ''δημοκρατίες'' και οι ηγέτες τους που πρωταγωνίστησαν στον αντισημιτισμό κατά την ''σταλινική περίοδο'').

2. να μας προσκομίσει τα στοιχεία του ''σταλινικού αντισημιτισμού'' κατά την περίοδο της ''συνωμοσίας των γιατρών'', αφού είναι ''το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα''. Αναζητούμε φυσικά πρωτότυπα στοιχεία, δηλαδή έγγραφα του Σοβιετικού κράτους που να στοιχειοθετούν αντισημιτική προπαγάνδα. Αντισημιτική και όχι αντισιωνιστική, εκτός και αν ο κύριος Ψαρράς, επιθυμεί να εξαλειφθεί η διαφορά μεταξύ της ρατσιστικής αντιμετώπισης ενός λαού ως φυλετικά κατώτερου ή και φυλετικά επικίνδυνου και της αντίθεσης σε έναν αποικιακού χαρακτήρα ρατσιστικό εθνικισμό(έτσι ώστε να είναι ''αντισημιτικό'' να εκφράζει κανείς αποτροπιασμό για τον Αριέλ Σαρόν). Καλό είναι να το διευκρινίσει και αυτό ο κύριος Ψαρράς, μιας και στην ίδια συνέντευξη αναφέρει τα εξής, χωρίς να κάνει την παραμικρή διάκριση μεταξύ των δύο όρων, και χωρίς να βλέπει το παραμικρό πρόβλημα με τον πόλεμο των έξι ημερών άλλο από την ''Σοβιετική προπαγάνδα'':

Η ΕΣΣΔ έχει υποστηρίξει βέβαια τη δημιουργία του κράτους του Ισραήλ, αλλά μετά την κρίση του Σουέζ το 1956 και κυρίως τον πόλεμο των Έξι Ημερών το 1967 ο σοβιετικός προπαγανδιστικός μηχανισμός θα εξαπολύσει μια επιθετική καμπάνια εναντίον του σιωνισμού.

Συνεχίζει ο κύριος Ψαρράς:

Αυτή η σοβιετική αντισιωνιστική εκστρατεία, που ξεσπά τον Αύγουστο του 1967 και αναζωπυρώνεται το 1973 με τον πόλεμο του Γιομ Κιπούρ, απαλλάσσεται πλέον από την αρχική αντιαποικιοκρατική μορφή και υιοθετεί ανοιχτά τον μύθο των Πρωτοκόλλων.

Ώστε μεταξύ του 1967 και του 1973, η ΕΣΣΔ ''υιοθετεί ανοιχτά τον μύθο των Πρωτοκόλλων.'' Που, κύριε Ψαρρά; Δεν το λέτε στην συνέντευξη.

Λέει, τέλος, ο κύριος Ψαρράς: Ακολουθώντας την επίσημη γραμμή της ΕΣΣΔ, στην οποία αναφέρθηκα, από την περίοδο της μεταπολίτευσης δημιουργείται ένα ''αντιιμπεριαλιστικό'' ρεύμα στη χώρα μας, στο οποίο συνυπάρχουν φαινομενικά ετερόκλητες δυνάμεις, με συνεκτικό στοιχείο την επαγγελία της φιλοαραβικής και αντισιωνιστικής τάσης. Τα Πρωτόκολλα παίζουν ιδιαίτερο ρόλο σ' αυτή την σύμπλευση και διαπιστώνουμε ότι τα εκδίδουν πλέον όχι μόνο οι κλασικοί ακροδεξιοί ή εκκλησιαστικοί παράγοντες, αλλά και αριστεροί ή ''αντιιμπεριαλιστές'' εκδότες. 

Μετά την κατάρρευση του ''υπαρκτού σοσιαλισμού'' και κυρίως την ανάδειξη της ''παγκοσμιοποίησης'', τα Πρωτόκολλα ανασύρθηκαν ως ερμηνευτικό εργαλείο για την ανάλυση της ''παγκόσμιας υπέρκυβέρνησης''. Ειδικά στην Ελλάδα η εθνικιστική υστερία των αρχών της δεκαετίας του 1990 συνδυάστηκε με την αναζήτηση κάποιων ''εγκεφάλων'' που υποτίθεται ότι συντονίζουν την ανθελληνική συνωμοσία.

Δεν ξέρω τι κατάλαβαν οι άλλοι αναγνώστες του κυρίου Ψαρρά, εγώ πάντως κατάλαβα ότι ισχυρίζεται ότι η ΕΣΣΔ καθοδήγησε μία αντίληψη του αντιιμπεριαλισμού στην οποία ''παίζουν ιδιαίτερο ρόλο'' τα Πρωτόκολλα της Σιών. Θα ήθελα λοιπόν τα στοιχεία που εδραιώνουν αυτόν τον ισχυρισμό.

Είναι εντυπωσιακό, ταυτόχρονα, ότι ο κύριος Ψαρράς, ελάχιστες αράδες μετά, αναφέρει πως τα Πρωτόκολλα ''ανασύρθηκαν ως ερμηνευτικό εργαλείο'' μετά την κατάρρευση του ''υπαρκτού σοσιαλισμού''. Μα, τελικά, ποιον ρόλο παίζουν όλα αυτά τα ''πριν'' και ''μετά'' κύριε Ψαρρά όταν ισχυρίζεστε ότι η ΕΣΣΔ ήταν αντισημιτική από την ...τσαρική εποχή, ότι ήταν αντισημιτική επί Λένιν, ότι ήταν αντισημιτική επί Στάλιν και ότι ήταν αντισημιτική επί Μπρέζνιεφ;;; Ποιο είναι το ''πριν'' και το ''μετά'' όταν, ούτε λίγο ούτε πολύ, έχετε εξισώσει σύσσωμη την ρωσική ιστορία από τον 19ο αιώνα έως σήμερα με ''αντισημιτισμό''; Και αφού, τέλος πάντων, ήταν ακατάπαυστα ''αντισημιτική'' η Ρωσία, τότε τι ιστορικό νόημα βγαίνει από την δική σας αναφορά σε έξαρση του αντισημιτισμού μετά την κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού;

Τέλος, κύριε Ψαρρά, αφού ο ''αντιιμπεριαλισμός'' της ΕΣΣΔ ήταν ''αντισημιτικός'', πως και συνέβη, στην ''εθνικιστική υστερία των αρχών της δεκαετίας του 1990'' στην οποία αναφέρεστε ως δείγμα αντισημιτικής συνωμοσιολογίας, να πρωταγωνιστεί στα συλλαλητήρια για το ''Μακεδονικό'' ο αντισοβιετικός ΣΥΝ στον οποίο πρόσκειστε ιδεολογικά και να καταγγείλει τον υστερικό σωβινισμό το ''σοβιετόφιλο'' ΚΚΕ;

Μήπως, κύριε Ψαρρά, σας ενδιαφέρει υπερβολικά πολύ η συκοφάντηση της ΕΣΣΔ για να πάρετε στα σοβαρά όχι μόνο κραυγαλέες αντενδείξεις των ισχυρισμών σας, αλλά ακόμα και τον λογικό ειρμό και την στοιχειώδη συνοχή των όσων καταθέτετε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου